ÎNTRE 2 ȘI 15 DECEMBRIE AI ”BLACK FRIDAY” LA DITL!

Mult așteptata acordare a facilităților fiscale pentru cei care nu au putut să-și achite datoriile către bugetul local, va intra pe ordinea de zi a Ședinței Consiliului Local Giurgiu din 28 noiembrie, unde sunt șanse mari să treacă de votul consilierilor.

Dacă acest proiect va trece, cei care înregistrează datorii la municipalitate vor putea printr-o simplă notificare către Direcția de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, să afle cât trebuie să plătească pentru a beneficia de anularea majorărilor de întârziere înregistrate de la 31 decembrie 2018.

”Să presupunem că un contribuabil – persoană fizică sau juridică, înregistrează următoarele datorii la bugetul local (sumele sunt orientative pentru ca cei care citesc să înțeleagă mai bine) :

a) pentru anul 2018:

- obligații de plată la 31 decembrie 2018 = 1000 lei

- majorări de întârziere aferente obligațiilor de plată la 31 decembrie 2018 = 200 lei

b) pentru anul 2019:

- obligații de plată la 31 decembrie 2019 = 300 lei

- majorări de întârziere aferente obligațiilor de plată la 31 decembrie 2019 = 60 lei

 

Pentru ca acel contribuabil să beneficieze de anularea majorărilor de întârziere înregistrate la 31 decembrie 2018 (în cazul nostru cei 200 lei), va trebui ca în perioada 2 – 15 decembrie 2019 să ne notifice în acest sens, urmând ca noi să verificăm dacă acel contribuabil se încadrează în acordarea acestei facilități. Dacă se încadrează, atunci va trebui să achite restul sumelor precizate mai sus, mai exact: obligațiile de plată la 31 decembrie 2018 (1000 lei), obligațiile de plată la 31 decembrie 2019 (300 lei) și majorările de întârziere aferente obligațiilor de plată la 31 decembrie 2019 (60 lei)” a precizat Directorul DITL, Laurențiu Țintea.

 

Excepție de la acordarea acestor facilități fac toți contribuabilii care la data de 1 noiembrie 2019 aveau procese pe rolul instanțelor de judecată din România, procese al căror obiect sunt chiar aceste datorii către bugetul local!

 

https://ditlgiurgiu.ro/