11.09.2024

Rezultatul probei scrise la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului impozite și taxe locale persoane fizice,  organizat în data de 11.09.2024 – proba scrisă

            Având în vedere prevederile art. VII alin. (27) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din OUG nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale probei scrise:

Nr. crt.

Număr dosar

Funcția publică de execuție solicitată

Punctajul obținut la proba scrisă

Rezultatul

1.

77818

Consilier, clasa I, grad profesional superior

23,00

respins

2.

77980

Consilier, clasa I, grad profesional superior

absent

respins

Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut minimum 50 de puncte.

Candidații nemulțumiți de rezultatele obținute pot formula contestație în termen de 1 zi lucrătoare de la afișare, conform art. VII alin. (27) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din OUG nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Contestațiile se depun la sediul DITL Giurgiu din șos. Alexandriei, nr. 7, bl. G2, Giurgiu.

Afișat astăzi 11.09.2024, ora 13,00  la sediul DITL Giurgiu, șos. Alexandriei, nr. 7, bl. G2

27.08.2024

Rezultatul verificării eligibilității candidaților înscriși la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului impozite și taxe locale persoane fizice,

organizat în data de 11 septembrie 2024

 

            Având în vedere prevederile art. VII alin. (22) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din OUG nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale verificării eligibilității candidaților înscriși:

Nr. crt.

Număr de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs

Funcția publică  

Instituția

Rezultatul verificării eligibilității candidaților

Motivul respingerii candidatului

1.

77818

Consilier, clasa I, grad profesional superior

D.I.T.L. Giurgiu

Admis

-

2.

77980

Consilier, clasa I, grad profesional superior

D.I.T.L. Giurgiu

Admis

-

Candidații declarați ”admis” vor susține proba scrisă în data de 11.09.2024, ora 10,00  la  sediul DITL.

Candidații nemulțumiți de rezultatele obținute pot formula contestație în termen de 1 zi lucrătoare de la afișare, conform art. VII alin. (27) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din OUG nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Contestațiile se depun la sediul DITL Giurgiu din șos. Alexandriei, nr. 7, bl. G2, Giurgiu.

Afișat astăzi, 27.08.2024, ora 10,00 la sediul DITL Giurgiu, șos. Alexandriei nr. 7, bl. G2.

Secretar comisie,

Murgă Rodica - consilier

 

05.08.2024

Direcția de Impozite și Taxe Locale Giurgiu organizează, concursul de recrutare în baza art. VII din OUG 115/2023 – alin. (3) și art. VII alin. (7) din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codului administrativ, pentru ocuparea următoarei funcții publice de execuție vacante:

- o funcție publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Persoane Fizice – Compartiment impozite și taxe locale persoane fizice

Condițiile de desfășurare a concursului:

Concursul se va desfășura astfel:

în data de 11.09.2024 ora 1000, proba scrisă la sediul Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu din șos. Alexandriei nr.7, bl.G2;

- proba interviului se va susține în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului probei scrise.

Dosarul de înscriere la concurs se depune în perioada 05.08.2024 – 26.08.2024 inclusiv, de luni până joi între orele 8.30 – 16.00 și vineri între orele 8.30 – 13.30 și va conține în mod obligatoriu următoarele documente:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

b) copia cărții de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;

d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;

f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;

i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Documentul prevăzut la lit. g) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică.

Modalitatea de transmitere a dosarului

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat la sediul Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu din șos. Alexandriei, nr. 7, bl. G2, Giurgiu, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: hr.taxe@primariagiurgiu.ro

Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată, după terminarea programului de lucru al instituției, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Condițiile de participare la concurs:

            Condiții generale:

Conform art. 465 alin.(1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

- are cetățenia română și domiciliul în România;

- cunoaște limba română, scris și vorbit;

- are vârsta de minimum 18 ani împliniți;

- are capacitate deplină de exercițiu;

- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizat prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;

- îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;

- îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;

- nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;

- nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

- nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

     Condițiile specifice necesare a fi întrunite în vederea participării la concurs și ocupării funcției publice sunt:

Pentru funcția publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Persoane Fizice – Compartiment impozite și taxe locale persoane fizice:

- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în unul din domeniile științe economice, juridice, administrative sau inginerești;

            - vechime minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice– minimum 7 ani

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână.

Relații suplimentare se pot obține la sediul: șos. Alexandriei, nr. 7, bl. G2, telefon 0246231521, interior 108.

Persoană de contact: Murgă Rodica - consilier

Bibliografia

1. Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare

2. Partea I, <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a II-a -  titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1  9>titlul II, <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a IV-a - titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a VI-a - titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1  9>titlul II din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

5. Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (*actualizată*) (doar Titlul IX – Impozite și taxe locale)

 6. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală (*actualizată*) (Titlul III – Dispoziții procedurale generale și Titlul VII – Colectarea creanțelor fiscale)

7. Ordonanța Guvernului. nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor (*actualizată*)

Tematică

1. Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare - integral

2. Partea I, <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a II-a -  titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1  9>titlul II, <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a IV-a - titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1 23>partea a VI-a - titlul I și <LLNK 12019    57182 3Q2   1  9>titlul II din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare - integral

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare - integral

5. Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (*actualizată*) (doar Titlul IX – Impozite și taxe locale):

Dispoziții generale

Impozite și taxe locale

Scutiri și dispoziții comune.

Sancțiuni

Prevederi fiscale aplicabile leasingului financiar

6. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală (*actualizată*) (Titlul III – Dispoziții procedurale generale și Titlul VII – Colectarea creanțelor fiscale)

Dispoziții procedurale generale

Colectarea creanțelor fiscale

7. Ordonanța Guvernului. nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor (*actualizată*)

Regimul juridic al contravențiilor

Atribuțiile prevăzute în fișa postului:

1. Realizează activitatea de constatare, stabilire şi operare în baza de date a impozitelor şi taxelor datorate bugetului local de către contribuabili persoane fizice: impozitul pe  clădiri, impozitul pe terenuri, impozitul pe mijloacele de transport, precum și alte taxe datorate bugetului local;

2. Întocmește și eliberează certificatele de atestare fiscală, în urma analizării cererilor depuse de către contribuabili și răspunde de corectitudinea informațiilor atestate de acestea;

3. Operează scoaterea din evidența fiscală a bunurilor mobile și imobile  baza documentelor prezentate de către contribuabil;

4. Exercită controlul fiscal  verificând persoanele fizice posesoare de bunuri impozabile asupra veridicității declarațiilor de impunere, asupra modificărilor intervenite, modificând unde este cazul impunerile inițiale și luând măsuri pentru încasarea diferențelor de impozit stabilite;

5. Întocmește și comunică  contribuabililor  persoane fizice deciziile de impunere privind  bunurile mobile și imobile declarate;

6. Asigură preluarea în baza de date a informațiilor privind declararea în vederea  impozitării a mijloacelor de transport pe rolul nominal unic;

7. Efectuează rectificări de rol, impuneri și încetări de rol, efectuează analize și întocmește informări în legătură cu verificarea, constatarea și stabilirea impozitelor și taxelor în sarcina persoanelor fizice;

8. Orice modificare la un număr de rol se face numai în baza unor documente, vizate de șeful de birou și director, iar la observații se trec aceste documente;

9. Asigura înregistrarea actului de înstrăinare - dobândire în registrul electronic (formular tipizat), instituit in cadrul direcției cu privire la mijloacele de transport supuse înmatriculării/ înregistrării;

10. Transmite contribuabilului informații privind toate obligațiile de plată în vederea emiterii certificatului de atestare fiscală respectând normativele legale în vigoare;

11.  Semnează și datează orice document pe care îl operează sau îl emite;

12. Selecționează, coordonează și inventariază documentele din evidență și predă dosarele la arhivă pe bază de listă de inventariere în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

13. Respectă legislația fiscală și solicită de la consilierul juridic, ori de câte ori este cazul, precizări și soluții în legătură cu aplicarea unitară a legislației;

14. Asigură și răspunde de integritatea, confidențialitatea și securitatea datelor conținute de fiecare dosar fiscal și din baza de date;

15. În cazul în care constată anumite neconcordanțe între actele prezentate de contribuabili și datele din evidența informatizată colaborează cu funcționarul abilitat pentru corectarea acestora;

16. Asigură contribuabililor persoane fizice asistența de specialitate ;

17. Verifică obiecțiunile , contestațiile și plângerile formulate de contribuabili la actele de control sau de impunere și răspunde în termenul legal de soluționarea acestora ;

18. Analizează și operează cererile cu privire la compensări și restituiri depuse de către contribuabili persoane fizice;

    19. Verifică și înregistrează în aplicatia informatică titlurile executorii( procese verbale de constatare a contravențiilor, sentințe civile, etc) in conformitate cu prevederile dispozițiilor Legii nr.  207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala cu modificările si completările ulterioare si a O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare;

20. Procedează la returnarea către agentul constatator, în termenul legal, a titlurilor executorii( procese verbale de constatare a contravențiilor, sentințe civile, etc.) care nu întrunesc condițiile legale;

21. Redirecționează în termenul legal titlurile executorii greșit îndreptate, către organul de executare competent teritorial;

22. Confirmă către organul constatator primirea și preluarea debitului în evidența fiscală;

23. Urmărește permanent situația amenzilor, impozitelor și taxelor pentru fiecare contribuabil şi propune măsuri pentru încasarea acestora în termenul de prescripție;

24. Asigură și răspunde de integritatea, confidențialitatea și securitatea datelor conținute de fiecare dosar fiscal;

25. Întocmește și transmite dosarele de executare silită către Biroul Executări Silite în vederea continuării procedurii de executare silită;

26. Întocmește și comunică somațiile de plată și titlurile executorii in conformitate cu prevederile dispozițiilor Legii nr.  207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala cu modificările si completările ulterioare;

      27.Transmite cu confirmare de primire dosarul fiscal pentru luare în debit şi încasare, primăriilor pe a căror rază își au noul domiciliu fiscal contravenienții;

28. Întocmește răspunsuri la adresele formulate de petenți, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;

29. Consultă documente(procese verbale, sentințe civile) din arhivă în vederea întocmirii răspunsurilor la cererea petenților persoane fizice și instituții publice;

      30. Eliberează petenților la cerere, fotocopii certificate după documentele(titlu executoriu, somație, etc.) aflate în dosarele fiscale;

31. Colaborează cu celelalte compartimente în constatarea, stabilirea și încasarea impozitelor şi taxelor locale;

32. Răspunde de buna cunoaștere a reglementărilor legale specifice atribuțiilor care-i revin și asigură aplicarea corectă a acestora;

33. Răspunde de respectarea normelor de conduită și deontologie în activitatea de asistență a contribuabililor;

34. Asigură confidențialitatea datelor și informațiilor care, potrivit legii, constituie secret de serviciu și/sau nu pot fi date publicității;

35. Răspunde de respectarea circuitului documentelor conform normelor legale și normelor interne;

36. Aplică legislația în domeniul activității specifice biroului;

37. Aplică procedurile de lucru aprobate la nivelul instituției;

38. Aplică prevederile sistemului de control intern/managerial implementat în cadrul instituției;

39. Respectă normele privind securitatea și sănătatea în muncă și anume:

  1. să-și desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană cât și alte persoane care pot fi afectate de acțiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă;
  2. să utilizeze corect echipamentele de muncă, substanțele periculoase, echipamentele de transport;
  3. să utilizeze corect echipamentul individual de protecție acordat și, după utilizare, să îl înapoieze sau să îl pună la locul destinat pentru păstrare;
  4. să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora;
  5. să aducă la cunoștința conducătorului locului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  6. să respecte prevederile stipulate în Regulamentul Intern;
  7. să refuze întemeiat executarea unei sarcini de muncă dacă aceasta ar pune în pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională persoana sa sau a celorlalți participanți la procesul de producție;
  8. să participe la instruiri, exerciții, aplicații și la alte forme de pregătire specifică;
  9. să acorde ajutor, atât cât este rațional posibil, oricărui alt salariat aflat într-o situație de pericol;
  10. să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale mașinilor, aparaturii, uneltelor, instalaților tehnice și clădirilor și să utilizeze corect aceste dispozitive;
  11. să comunice imediat angajatorului orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție;
  12. să dea relațiile solicitate de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari;

40. Respectă normele privind prevenirea și stingerea incendiilor și anume:

  1. persoana care observă un incendiu are obligația să anunțe prin orice mijloace și să ia măsuri, după posibilitățile sale, pentru limitarea și stingerea incendiilor;
  2. să respecte regulile și măsurile de apărare împotriva incendiilor, aduse la cunoștință, sub orice formă, de administrator sau de conducătorul instituției, după caz;
  3. să utilizeze substanțele periculoase, instalațiile, utilajele, mașinile, aparatura și echipamentele, potrivit instrucțiunilor tehnice, precum și celor date de administrator sau de conducătorul instituției, după caz;
  4. să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor și instalațiilor de apărare împotriva incendiilor;
  5. să comunice, imediat după constatare, conducătorului locului de muncă orice încălcare a normelor de apărare împotriva incendiilor sau a oricărei situații stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu, precum și orice defecțiune sesizată la sistemele și instalațiile de apărare împotriva incendiilor;
  6. să coopereze cu salariații desemnați de administrator, după caz, respectiv cu cadrul tehnic specializat care are atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor, în vederea realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor;
  7. să furnizeze persoanelor abilitate toate datele și informațiile de care are cunoștință, referitoare la producerea incendiilor;
  8. să acționeze, în conformitate cu procedurile stabilite la locul de muncă, în cazul apariției oricărui pericol iminent de incendiu și anume:
  • alarmarea imediată a salariaților prin mijloacele specifice existente;
  • anunțarea incendiului la forțele de intervenție specializate în stingerea incendiilor;
  • anunțarea persoanelor cu acces la întreruperea alimentării cu energie electrică, gaze naturale sau alte fluide combustibile existente în instalații sau utilaje;
  • asigurarea și urmărirea salvării rapide și în siguranță a salariaților;
  • acționarea imediată asupra focarului cu mijloacele tehnice de stingere a incendiilor din dotare (stingătoare portabile, hidranți, etc.), prin manevrare manuală;
  • evaluarea bunurilor materiale periclitate de incendiu și protejarea echipamentelor care pot fi deteriorate în timpul intervenției;
  • protecția personalului de intervenție împotriva efectelor negative provocate de incendiu (arsuri, asfixieri cu fum, gaze toxice etc.);
  • verificarea altor locuri de muncă sau spații în care se poate prognoza sau pot apare focare de incendiu;

41. Asigura colaborarea si comunicarea in sistemul online cu contribuabilii persoane fizice, folosindu-se portalul ditlgiurgiu.ro si portalul național punctul de contact unic electronic (PCUe);

42. Îndeplinește orice alte sarcini prevăzute de lege, de fișa postului sau dispuse de conducerea instituției.